سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس Electromagnet

سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس Electromagnet برای تاسیسات موتورخانه، سختی گیر آب پکیج بویلر Boiler و کولینگ تاور Cooling tower استفاده می شود و کاربردهای زیادی در صنعت تصفیه آب دارد این سختی گیر الکترومغناطیس به روش جریان برق کار میکند، تعریف سختی گیر الکترمغناطیس به این شرح است که رسوب های آب را از بین میبرد و با تولید میدان الکترومغناطیسی ساختار مواد معدنی موجود در آب را تغییر میدهد همچنین برای سختی گیر اب موتورخانه قابل استفاده می باشد که در ادامه متن به توضیح آن می پردازیم .

"<yoastmark

استفاده از آب سخت برای تاسیسات موتورخانه, بویلرها, کولینگ تاور و لوله های استفاده شده مضر است و باعث گرفتگی و انسداد لوله ها شده و هزینه های تعمیرات و نگهداری را به حد زیادی بالا میبرد و در نهایت باعث استهلاک زود هنگام ماشین آلات موتورخانه می شود که از همین روی استفاده از سختی گیر اب در موتورخانه و یا سختی گیر مغناطیسی و حتی برای استفاده در دستگاه تصفیه اب صنعتی را به شما پیشنهاد میکنیم زیرا باعث جلوگیری از خراب شدن تاسیسات موتورخانه شما می شود و به همین علت استفاده از سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس را به شما پیشنهاد میدهیم .

معایب سختی گیر الکترومغناطیسی

از مهمترین معایب سختی گیر الکترومغناطیس آن است که زمانیکه دستگاه روشن است یون فلزات موجود در آب را در خودش جمع و ذخیره میکند اما بمحض قطع برق یا خارج شدن از مدار الکتریکی تمام یون های گرفته شده در خودش را مجددا آزاد می کند .

هر چه میزان مواد معدنی در آب بالاتر باشد به همان نسبت سختی آب نیز بالاتر می رود و یکی از نشانه های آب با سختی بالا این است که پس از شستشو ایجاد لکه میکند و یا اگر بر روی سطحی ریخته شود پس از خشک شدن لکه ایجاد میکند.

نحوه عملکرد دستگاه سختی گیر الکترمغناطیس یا سختی گیر مغناطیسی :

بر خلاف سایر دستگاه های تصفیه آب این دستگاه الکترومغناطیسی کلسیم و منیزیم موجود در آب را از بین نمیبرد و فقط باعث ایجاد تغییر در ساختار این مواد شده و اصطلاحا آب را نرم میکند. جریان برقی که از آهن ربای این دستگاه عبور میکند باعث ایجاد میدان مغناطیسی شده و باعث نرم کردن آب می گردد.

سختی گیر ها انواع مختلفی دارند و از آن جمله میتوان به سختی گیر اب صنعتی که در مقیاس های بزرگتر طراحی و تولید می شود نام برد و در ادامه ما شما را با این نوع سختی گیرها بیشتر آشنا میکنیم.

سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس Electromagnet

در قسمتی از این فرآیند آب با سختی بالا از میدان الکترو مغناطیس عبور میکند و نمک معدنی موجود در این آب سخت باردار میشود، سپس ساختار نمک معدنی محلول در آب به صورتی متغیر می شود که دیگر قادر به ایجاد رسوب آهکی در آب نمی شوند. سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس Electromagnet

انواع دیگر سختی گیر :

یکی دیگر از این نوع سختی گیر های اب ، سختی گیر اب خانگی نام دارد که همانطور که از نام آن پیداست برای استفاده در وسایلی مانند لباسشویی، ماشین ظرفشویی استفاده می شود که به آن سختی گیر پلی فسفات گفته می شود .

تصویر زیر یک نمونه از سختی گیر پلی فسفات را به شما نشان می دهد :

سختی گیر پلی فسفات

سختی گیر پلی فسفات

همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید این سختی گیر پلی فسفات دارای یک ورودی و یک خروجی به اندازه 1/2 اینچ می باشد که قابل استفاده در انواع ماشین لباسشوی، ظرفشویی و یا آبگرمکن دیواری می باشد . محتویات داخل این سختی گیر پلی فسفات پس از مدتی ( شبیه کریستال ) به اتمام می رسد و نسبت به تعویض آن اقدام کنید ولی از این ماده بیشتر در دستگاه آب مقطر ساز صنعتی استفاده می شود

بخش بعدی :

سختی گیر آب به روش رزینی :

"<yoastmark

برای حذف سختی آب و رساندن آن به ( صفر ) از سختی گیر رزینی و مواد رزین استفاده می شود . رزین ها به شکل دانه های خیلی کوچک طلایی رنگ هستند که درون محفظه های مخصوصی که به آنها FRP یا اف.آر.پی گفته می شود ریخته میشوند که استفاده از سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس هزینه های استهلاک ماشین آلات را تا حد زیادی کاهش می دهد .

توجه :

از رزین نیز میتوانید بعنوان سختی گیر پکیج استفاده کنید، استفاده از رزین برای سختی گیر پکیج بعلت گران بودن آن توصیه نمی شود زیرا در کوتاهترین زمان اشباع شده و باید دور ریخته شود یا با آبنمک مجددا احیاء شود که البته کار آسانی نیست و نیاز به تخصص و مهارت دارد لذا ما این روش را به شما پیشنهاد نمیکنیم .

سختی گیر رزینی چیست :

ادامه توضیحات :
در سیستم سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس این رزین ها باعث از بین بردن کلسیم و منیزیم در آب شده و اصطلاحا آب را نرم میکند.  پس از یک دوره استفاده از رزین باید نسبت به احیاء آنها اقدام شود، رزین ها به مرور زمان خاصیت خود را از دست میدهند و عمل احیاء رزین فقط با استفاده از آب نمک صنعتی قابل تجدید است .

عمل احیاء رزین در این سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس به این صورت انجام می شود که مقداری نمک صنعتی را در ظرفی ریخته و بوسیله شیلنگ به مخزن FRP که حاوی رزین است متصل میکنند.

"<yoastmark

 

استفاده از سختی گیر پلی فسفات در موارد زیر :

برای حذف سختی در وسایل برقی آشپزخانه مانند ماشین ظرفشویی و لباسشویی پیشنهاد میکنیم که از سختی گیر پلی فسفات استفاده کنید، این سختی گیر پلی فسفات ها دارای ابعاد کوچک و بزرگ هستند که شما میتوانید باتوجه به فضای موجودی که در اختیار دارید از آنها استفاده کنید به بیانی دیگر استفاده از سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس بعلت هزینه بالای آن برای لوازم برقی آشپزخانه توصیه نمی شود و بهتر است از سختی گیر پلی فسفات استفاده شود .

سختی گیر پلی فسفات

سختی گیر پلی فسفات

توضیح کاملتر در مورد استفاده از سختی گیر مغناطیسی :

نرم کردن آب و تصفیه آب با استفاده از الکترومغناطیس در موتورخانه ها و تاسیسات ساختمان های کاربرد زیادی دارد و استفاده از یک سختی گیر آب مناسب توصیه می شود . همانطور که سختی گیر آب به روش رزین دارای معایب و مزایای مختلف است استفاده از رزین برای حذف سختی آب در برخی مواردی که جنبه خوراکی یا آشامیدن نداشته باشد پیشنهاد نمی شود .

رزین ها برای زنده ماندن و استفاده مجدد در چرخه سختی گیری نیاز به احیاء شدن با آب نمک دارند، معمولا برای ورودی های ساختمان ها که هدف کاهش سختی آب برای آشامیدن است استفاده نمی شود. این رزین ها کلسیم و منیزیم آب را از بین برده در صورتیکه وجود این املاح معدنی برای بدن مفید هستند .

از سختی گیر آب به روش رزین بهتر است برای کاهش سختی آب ماشین آلات صنعتی، تاسیسات موتورخانه، بویلرها و کولینگ تاورها استفاده شود و برای مصارف آشامیدن از سختی گیر پلی فسفات استفاده گردد .

About tehranab

2 Responses to سختی گیر تاسیسات
  1. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست
    اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

  2. خسته نباشید مرسی به خاطر این مطالب فوق العاده


[top]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + = 15

دستگاه تولید آب مقطر آزمایشگاهی

دستگاه تولید آب مقطر آزمایشگاهی دستگاه تولید آب مقطر آزمایشگاهی برای مصارف آزمایشگاهی با دقت بالا استفاده می شود. دستگاه آب مقطر گیری این سیستم تصفیه آب آزمایشگاهی دارای دقت بسیار بالایی بوده و صرفا برای مصارف آزمایشگاهی طراحی و تولید میگردد. دستگاه آب مقطر آزمایشگاهی تمام قطعات بکار رفته در این دستگاه تصفیه آب […]

آب فوق خالص خالص تر از آب مقطر

آب فوق خالص خالص تر از آب مقطر – دستگاه تصفیه آب صنعتی آب فوق خالص خالص تر از آب مقطر – دستگاه تصفیه آب صنعتی به روش الکترو دیالیز که دارای دو قطب آند و کاتد می باشد و بوسیله جریان برق کنترل و احیاء میگردد بدست می آید. استفاده از سیستم یا دستگاه […]

دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی دستگاه تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن صنعتی در ظرفیت های مختلف بر حسب لیتر یا گالن در ( 24 ساعت شبانه روز ) طراحی و تولید می شوند . برای اینکه از قیمت تمام شده یک دستگاه آب شیرین کن مطلع شوید باید به برخی نکات مهم توجه کنید […]

سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس

سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس Electromagnet سختی گیر آب به روش رزین و الکترو مغناطیس Electromagnet برای تاسیسات موتورخانه، سختی گیر آب پکیج بویلر Boiler و کولینگ تاور Cooling tower استفاده می شود و کاربردهای زیادی در صنعت تصفیه آب دارد این سختی گیر الکترومغناطیس به روش جریان برق کار میکند، تعریف […]

سیستم تصفیه آب کل ساختمان مرکزی

سیستم تصفیه آب کل ساختمان مرکزی سیستم تصفیه آب کل ساختمان مرکزی یا به تعبیری دیگر تصفیه آب ساختمان برای تصفیه کامل آب در ورودی ساختمان های مسکونی یا تجاری تعبیه می شود و این دستگاه تصفیه آب بسیار کم حجم و کم هزینه است و شما براحتی میتوانید بمدت طولانی از آن استفاده نمایید . […]

نظم نوین و اقتصاد جهانی شاید بخواهید بدانید اقتصاد چیست ؟ ما در این مقاله به این موضوع و محور پیرامون آن خواهیم پرداخت ، نظم نوین و اقتصاد جهانی چگونه شکل میگیرد و چه کشورهایی درگیر آن هستند ؟ اینها موضوعات جالب و عمیقی است که پرداختن به هرکدام از آنها بطور جداگانه سرفصل […]