آب شیرین کن خانگی

آب شیرین کن خانگی دارای مدل ها و قیمت های مختلفی است، بهترین نوع این دستگاه ها فقط با روش اسمز معکوس کار میکند و دارای پمپ و مخزن می باشد اما در بعضی تبلیغات افراد سود جو دیده شده که بجای فروش دستگاه آب شیرین کن خانگی اسمز معکوس نوعی از آنرا که در بازار بنام ” فیلتراسیون ” شناخته می شود به مشتری می فروشند که این سیستم آب تصفیه کن پس از مدتی دچار مشکلات فراوانی می شود .

قیمت دستگاه آب شیرین کن خانگی به روش فیلتراسیون بسیار کمتر ( چیزی حدود 1/3 قیمت اصلی آن است ) و بواسطه دارا بودن شش عدد فیلتر به آن 6 مرحله ای نیز گفته می شود. اما این دستگاه  6 فیلتر که بصورت تلفنی فروخته می شود فقط مواد زائد درشت آب مانند کلر – گل و لای را حذف میکند و توانایی حذف آلاینده های میکروبی و شیمیایی را از آب ندارد .

آب شیرن کن خانگی

این دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس دارای قطعات و مراحل مختلف تصفیه است که در زیر به شرح هرکدام از آنها می پردازیم : 

  1. پیش تصفیه ها : 

  2. شیرین سازی آب :

  3. گند زدایی :

  4. ذخیره کردن :

آب شیرین کن خانگی

آب شیرین کن خانگی

الف : پیش تصفیه ها در آب شیرین کن خانگی

پیش تصفیه ها نقش مهمی در آب شیرین کن خانگی برای حذف ذرات معلق از آب دارند، پیش تصفیه ها شامل فیلتر نخی یا الیافی و فیلترهای کربنی می باشند که از فیلترهای نخی یا الیافی برای گرفتن زنگ و جرم داخل لوله ها و از فیلترهای کربنی برای گرفتن کلر و مزه بد آب استفاده می کنند .
شیر برداشت آب روی سینک

شیر برداشت آب

ب : مرحله شیرین سازی آب توسط دستگاه خانگی

در این مرحله آبی که از فیلترهای پیش تصفیه خارج می شود وارد فیلتر ممبران دستگاه آب شیرین کن خانگی شده و املاح مضر آب مانند نیترات – نیتریت – سموم کشاورزی – آرسنیک – سرب – جیوه و … را از بین میبرد . در این مرحله آب علاوه بر اینکه کامل تصفیه شده از لحاظ میکروبی هم تا حدود زیادی خالص می شود .
تصفیه آب خانگی 8 فیلتر

تصفیه آب خانگی 8 فیلتر

ج :  گند زدایی آب توسط لامپ uv

برای گند زدایی آب از لامپ یو وی uv استفاده می شود، این لامپ دارای طول موج مناسبی است که میتواند بر روی میکروازگانیزم ها – باکتری – ویروس ها – انگل ها و میکروب ها تاثیر گذاشته و آنها را کاملا از بین ببرد . امروزه با توجه به بدتر شدن میزان کیفیت آب لوله ها استفاده از این فیلتر uv بر روی دستگاه های تصفیه آب خانگی و انواع آب شیرین کن های خانگی در حال گسترش است .
فیلتر یا لامپ uv

فیلتر یا لامپ uv

د : ذخیره کردن آب تصفیه شده 

آبی که از دستگاه آب شیرین کن خانگی خارج می شود باید ذخیره شود، وجود یک مخزن ذخیره به این علت است که آبی که از دستگاه خارج می شود فشار کمی دارد و برای اینکه شما براحتی هر زمان که بخواهید می توانید با باز کردن شیر آب که توسط سرویسکار قبلا بر روی سینک ظرفشویی شما نصب شده با فشار بالا استفاده کنید .
مخزن ذخیره آب شیرین کن خانگی

مخزن ذخیره آب شیرین کن خانگی

About tehranab

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + = 20