آیا دستگاه تصفیه آب خوب است یا بد

آیا دستگاه تصفیه آب خوب است یا بد

آیا دستگاه تصفیه آب خوب است یا بد:

کیفیت آب مورد نیاز شما نشان میدهد که چند مرحله تصفیه باید در آن انجام شود تا بتوانید بهترین آب تمیز را برای نوشیدن و آشپزی در خانه خود تهیه کنید. تصفیه آب یک فرایند چند فیلتراسیون است که در آن رسوبات مضر و مختلف از چندین غشا عبور میکنند تا آبی شفاف به شما بدهد، برای اینکه بدانید آیا دستگاه تصفیه آب خوب است یا بد مطالعات بیشتری در این خصوص باید انجام دهید.

انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد که دارای اهداف مختلف و همچنین نیازهای خاص خود هستند. سیستم های RO و UV نیاز به برق دارند و قادرند ترکیبات معدنی و بوی آب آلوده را از بین ببرند. در حالی که فیلترهای کربن فعال رسوبات را تصفیه میکنند ، آب را از شر بوی بد و شن و ماسه  نیز خلاص می کنند ، نیازی به برق ندارند اما در حذف نمک های معدنی بی تاثیر هستند. در این مقاله ،  4 عامل مهم را قبل از خرید دستگاه تصفیه آب با شما در میان می گذاریم.

قبل از خرید دستگاه تصفیه آب به چهار نکته توجه کنید :

  1. کیفیت آب

    آیا دستگاه-تصفیه آب خوب است یا بد

    آیا دستگاه-تصفیه آب خوب است یا بد

بیشتر آب تامین شده به خانه شما آب سخت است و این بدان معناست که آب خانه شما دارای مقدار زیادی TDS است. مجموع مواد جامد محلول در آب حاوی نمک های معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، سدیم ، بی کربنات ها ، کلریدها و سولفات ها است. بهترین دستگاه تصفیه آب برای خلاص شدن از شر این ترکیبات معدنی یک سیستم RO (اسمز معکوس) است. اندازه منافذ غشای RO یک ده هزارم میکرون است و وجود مواد جامد محلول در آب آشامیدنی شما را غیرممکن می کند.

   2. آلودگی

آب آلوده حاوی فلزات سنگین مانند سرب ، آرسنیک ، منیزیم ، مس و آهن است و در صورت مصرف زیاد میتواند سمی و خطرناک باشد. با توجه به افزایش کارخانه ها و رشد زیرساخت های شهری ، این فلزات به وفور در آب یافت می شوند. آلودگی با نیترات نیز نگران کننده است.

 این آلودگی آب نه تنها نتیجه فرآیندهای کشاورزی است بلکه محل زندگی ماهی ها  و سایر آبزیان نیز است. در اسمز معکوس ،  ناخالصی های حل شده و معلق کاهش می یابد ، بنابراین توصیه می شود از سیستم RO استفاده کنید.

یک نوع فیلتر دیگر که می توانید آن را بررسی کنید فیلتر ماوراء بنفش (UV) است که در آن آب ، ضد عفونی می شود. در فیلتر UV ، میکروارگانیسم های مضر نمی توانند با تابش لامپ UV تکثیر شوند. همچنین می توانید به دنبال تصفیه کننده UV بر اساس RO باشید. یکی دیگر از روشهای تصفیه ، ترکیب RO و فیلتر UV با فیلتر فوق العاده (UF) است که به از بین بردن باکتریهای معلق کمک می کند. همچنین برخی از سیستم های RO با کارتریج های معدنی برای مناطق با محتوای TDS بالا وجود دارد.

   3.  فشار آب 

جریان تأمین آب ورودی تعیین میکند که کدام فیلتر را باید تهیه کنید بسیاری مارک ها و مدل های مختلفی از این نوع دستگاه ها در بازار وجود دارند که میتوانند آب منطقه شهری شما را کاملا تمیز و پاکیزه کنند اما بهتر است مطمئن شوید آیا دستگاه تصفیه آب خوب است یا بد ؟ برای این منظور به شما پیشنهاد میکنیم مقالات گوناگون در این رابطه را به دقت بخوانید و در صورت نیاز با کارشناسان تماس بگیرید.

یک سیستم اسمز معکوس با فشار بالای آب به درستی کار می کند. فشار آب به ارتفاع ساختمان شما و عوامل دیگر مانند مسدود شدن لوله ها و گرفتگی فیلترها بستگی دارد. دستگاه های تصفیه آب به طور کلی به فشار 5-40 پوند بر اینچ مربع (psi) نیاز دارند. اگر منبع آب در خانه شما فشار آب کمتری دارد ، یک پمپ تقویت کننده نیز می تواند به سیستم RO متصل شود. در غیر این صورت ، اگر منبع آب شما TDS کمتری دارد ، می توانید از دستگاه تصفیه کننده کربن فعال استفاده کنید.

   4. برق

در مورد دستگاه های تصفیه آب ، برق نقش حیاتی ایفا میکند. بسیاری از آنها بدون برق کار میکنند و برای خانه هایی با کمبود برق مفید هستند. فیلتر ماوراء بنفش (UV) در صورت عدم وجود برق کار نمیکند ، زیرا از برق برای تولید اشعه ماوراء بنفش که باکتری ها را از بین میبرد ، استفاده میکند. یک سیستم RO بدون برق کار نمیکند زیرا از نیروی الکتریکی برای تأمین فشار کافی آب برای غشای RO استفاده میکند.

دستگاه های تصفیه کننده کربن فعال مانند فیلترهای رسوبی و فیلترهای فوق فیلتر (UF) نیازی به برق ندارند. در حالی که سیستم های RO و UV TDS و باکتری هایی را که باعث بیماری های منتقله از طریق آب میشوند حذف میکنند ، دستگاه های تصفیه کننده غیر الکتریکی تنها میتوانند برخی از مواد شیمیایی محلول در آب را به همراه میکروب ها و ماسه از بین ببرند. توصیه میشود دستگاه های تصفیه آب را که با برق کار میکنند انتخاب کنید.

آیا دستگاه تصفیه آب خوب است یا بد

آیا دستگاه تصفیه آب خوب است یا بد

چرا باید به آب آشامیدنی اهمیت بدهیم؟

آب تمیز و پاک برای هر انسانی ضروری میباشد و با خرید دستگاه تصفیه آب برای خانه خود برای همیشه آب پاک و بدون بوی نامطبوع بیاشامید.

به سلامتی خود اهمیت بدهید

در آب ،ناخالصیهای معلق و محلول وجود دارد که باعث ایجاد: سنگ کلیه ، اختلالات گوارشی و فشارخون میشود و برای حذف این ناخالصی ها میتوانید از دستگاه هایی که اسمزمعکوس (RO) دارند استفاده نمایید. اسمزمعکوس آلودگیهایی مانند: سدیم ، کلرید ، مس و سرب را نابود میکند. اندازه غشاها برای اسمز معکوس در اندازه (نانومتر) اندازه گیری میشوند که برای حذف ناخالصیها بسیار تاثیرگذار است.

طعم و بوی آب آشامیدنی :

آب های لوله کشی که بیشتر افراد در جهان استفاده میکنند با استفاده از، کلر برای ضدعفونی کردن آب استفاده میشود،  بازهم باعث طعم و بوی نامطبوع در آب میشوند. دستگاه تصفیه آب در مدل های خانگی به وسیله فیلتر (کربن) طعم و بوی نامطبوع آب را میگیرد و در نهایت جهت خالص تر شدن آب و حذف مواد مضر شیمیایی از فیلتر ممبران یا (RO) عبور میکند.

لامپ UV اشعه ماورا بنفش

اگر تاکنون نتوانسته اید متقاعد شوید که آیا دستگاه تصفیه آب خوب است یا بد بهتر است بدانید لامپ های UV باعث نابودی ویروس ها ، باکتری ها و میکروارگانیسم ها میشوند . اشعه UV برای انسانها هیچ خطری ندارد و در محفظه های بسیار مقاومی از جنس فولاد قرار دارد که هیچ نوری از آن در بیرون پیدا نمیشود و همینطور در لامپ UV جیوه به کار رفته است .در هنگام حمل و تعویض فیلتر بسیار مراقب باشید.

About tehranab

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

86 + = 92