اسمز معکوس چیست؟

اسمز معکوس چیست؟

اسمز معکوس چیست؟

اسمز معکوس (RO) فرآیندی است که برای جداسازی و حذف اکثریت ناخالصی ها از آب با کمک یک غشای نیمه تراوا استفاده می شود. یک سیستم فیلتر اسمز می تواند تا 99 درصد مواد جامد محلول ، کلوئیدها ، مواد آلی ، باکتری ها و پیروژن ها را از آب تغذیه حذف کند اگرچه نمی توان تضمین کرد که همه باکتری ها یا ویروس ها از بین می روند.

اسمز معکوس چگونه کار میکند؟

در اسمز معکوس ، آب تغذیه از طریق غشای نیمه تراوا تحت فشار فشرده می شود. با عبور مولکول های آب از غشا ، آلاینده ها اسیر و تخلیه می شوند. جریان آب حاوی آلاینده ها اغلب به منظور بازیافت و صرفه جویی در آب به منبع تغذیه می شود.

سیستم های اسمز معکوس aqua classic شرکت انرژی پویآب پارس به طور منظم برای تولید آب خالص برای عقیم سازی ، آب دیالیز ، آب تغذیه و آب فرآوری و همچنین برای بازیابی آب استفاده میشود.

مزایای تصفیه آب اسمزی

  • کنترل آلودگی بالقوه توسط میکروارگانیسم ها را تضمین می کند
  • آب خالص را در مقادیر 10 لیتر در ساعت تا 30 متر مربع در ساعت با نیاز کمی به فضا تولید میکند
  • کاهش الزامات عملیاتی

نحوه عملیات اسمز معکوس

اسمز معکوس چیست؟

اسمز معکوس چیست؟

چه کسی بهتر از کاربران محصولات ما در صنایع مختلف میدانند: همه آبها برابر نیستند. الزامات قانونی ، الزامات مربوط به تولید و شرایط خاص مشتری متفاوت است. قدرت اسمز معکوس ثابت شده  است. آب را بر اساس استاندارد کیفیت مورد نیاز آماده میکند. هدف محصولات ما این است: ما استانداردهایی را برای کیفیت عالی آب در سراسر مناطق تعیین میکنیم.

در فرآیند اسمزمعکوس ، محلول های آبی با غلظت های مختلف توسط یک غشای اسمز معکوس نیمه تراوا جدا میشوند. مزیت نسبت به سایر روش ها در تصفیه آب این است: علاوه بر حذف نمک های محلول ، باکتری ها ، میکروب ها ، ذرات و مواد آلی محلول نیز حفظ میشوند.

آلاینده هایی مانند نیترات ، سرب ، مس ، آهن ، اورانیوم ، آفت کش ها ، فلزات سنگین ، آهک ، کلر ، بقایای داروها ، مواد رادیواکتیو و غیره فیلتر میشوند. اسمزمعکوس یک فرایند فیلتراسیون منحصر به فرد و بسیار قوی است. آلاینده ها در محدوده مولکولی / نانومتری بی ضرر هستند. نتیجه: طعم و خلوص آب به میزان قابل توجهی بهبود می یابد!

مراحل تمیز کردن سیستم اسمز Aqua Classic

در اولین مرحله ، پیش فیلتر شنی ، زنگ و ذرات خاک را از آب حذف میکند. مرحله دوم فیلتر ، فیلتر کربن فعال ، گازها ، فلزات و کلریدها را از آب خارج میکند. در مرحله سوم ، یک فیلتر رسوب میکرو ذرات تا اندازه 1 میکرومتر را حذف میکند. فقط اکنون فرآیند اسمز معکوس واقعی آغاز میشود: همه ذرات مولکولی با اندازه بیش از 0.0001 میکرومتر از آب خارج میشوند. پس از تمیز کردن واقعی ، آب آشامیدنی با کمک یک فیلتر کربن فعال تازه میشود و در آخرین مرحله با یک کارتریج تقویت کننده انرژی میگیرد.

فرآیند فیلتراسیون اسمز معکوس در تصفیه آب

اسمز فرایندی است که در آن مواد مایع از طریق غشاء یا پوسته مهاجرت میکنند. این غشا نیمه نفوذپذیر است ، به این معنی که فقط اجازه عبور مواد و مولکول های خاص را میدهد. فرآیند اسمز توسط غلظت متفاوت مولکول های متصل دو امولسیون آبی به حرکت در می آید. در جایی که غلظت مواد متصل شده کم است، آب از طریق غشای RO نفوذ میکند  و بنابراین تعادل غلظت را تضمین میکند.

اسمز معکوس با ایجاد فشار مصنوعی در طرفی که غلظت مواد محلول در آن کمتر است ، با روند طبیعی اسمز مقابله میکند. در نتیجه این فشار بیش از حد ، آب شیر تصفیه نشده در فیلتر آب بر خلاف آسپیراسیون واقعی آن ، از طریق غشاء (فیلتر) به طرفی که قرار است آب زلال و خالص در آن جمع شود، پخش میشود.

در مسیر عبور از غشا ، آلاینده های محلول در آب توسط فیلتر آب حفظ میشوند. هنگامیکه غشای فیلتر نیمه تراوا حداکثر مقدار آلاینده را جذب کرده باشد، فیلتر باید تعویض شود. از پیش فیلترها برای جلوگیری از آسیب این غشای ریز توسط ذرات بزرگتر در طول فرایند فیلتراسیون مولکولی استفاده میشود.

تصفیه آب حرفه ای از طریق سیستم های فیلتر آب با کیفیت بالا با بهترین تکنولوژی مولکولی کیفیت آب را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد با سیستم فیلتر مناسب ، میتوانید به طور مستقل و موثر از کیفیت بهتر آب اطمینان حاصل کنید. به طوری که آب شما بهترین آب آشامیدنی میشود.

اسمز معکوس چیست؟

اسمز معکوس چیست؟

اسمز “معمولی

اصل اسمز به شرح زیر عمل میکند: “اگر دو محلول با غلظت های مختلف در دو طرف غشای فیلتر قرار داده شود ، آب تا زمانی که غلظت ها متعادل شوند یا اختلاف فشار از فشار اسمزی (جابجایی آب) از غشای فیلتر عبور کند. غلظت را در محفظه ای که آب در آن جریان دارد کاهش میدهد و در محفظه ای که از آن می آید افزایش میدهد.

سیستمهای اسمز معکوس (RO) حداکثر 99٪ از کل مواد جامد محلول را حذف می کنند.

اسمز معکوس یک فرآیند جداسازی غشاء است که در آن آب تغذیه در امتداد سطح غشا تحت فشار جریان می یابد. آب تصفیه شده در غشا نفوذ کرده و جمع آوری میشود ، در حالیکه آب غلیظ ، حاوی مواد حل شده و حل نشده که از غشا عبور نمیکند . سیستم های اسمز معکوس نمک ها ، میکروارگانیسم ها و بسیاری از مواد آلی با وزن مولکولی بالا را حذف میکنند. ظرفیت سیستم بستگی به دمای آب ، کل مواد جامد محلول در آب تغذیه ، فشار عملکرد و بازیابی کلی سیستم دارد.

About tehranab

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 62 = 72