بهترین آب آشامیدنی چه باید باشد؟

بهترین آب آشامیدنی چه باید باشد؟

بهترین آب آشامیدنی چه باید باشد؟

بهترین آب ، آبی با محتوای معدنی کم است. به گفته کارشناسان ، میزان مواد معدنی و املاح موجود در آب آشامیدنی سالم باید کم باشد. با این حال ، باید توجه داشته باشیم که آبی که در حال حاضر در بازارها فروخته می شود حاوی مقادیر مختلف مواد معدنی است.

70 درصد بدن انسان را آب تشکیل میدهد به طور طبیعی ، نوشیدن آب برای هیدراته نگه داشتن بدن و عملکرد صحیح آن حیاتی است. کم آبی شدید میتواند عواقب بدی را برای بدن و مغز ما به همراه داشته باشد.

امروز  ، ما بهترین نوع آب آشامیدنی را بررسی می کنیم:

اول از همه، اجازه دهید این را بگوییم: زنان باید بین 2 تا 2.5 لیتر آب در روز و مردان باید 3 لیتر یا بیشتر در روز مصرف کنند. با رشد کودکان ، میزان آب مصرفی آنها به مرور افزایش می یابد. با این حال ، یک کودک 10 ساله باید 1.5 لیتر آب در روز بنوشد. برای جذب بهتر مواد مغذی  ، باید آب آشامیدنی را در دمای اتاق ترجیح دهیم آب سرد میتواند باعث تحریک معده شود.

در طول روز، بدن به طور متوسط ​​2.5 لیتر مایعات را از طریق تنفس ، ادرار و تعریق از دست میدهد. احساس تشنگی در 1 درصد از دست دادن آب ایجاد میشود. در 3 درصد از دست دادن آب ، حجم خون و عملکرد بدنی کاهش می یابد. 5 درصد از دست دادن آب باعث کاهش تمرکز می شود 8 درصد از دست دادن آب باعث سرگیجه ، خستگی شدید ، ناراحتی تنفسی ، 10 درصد از دست دادن آب باعث اسپاسم عضلانی و نارسایی گردش خون-کلیه میشود. از دست دادن 20 درصد آب عامل مرگ است

انواع آب آشامیدنی

آب بطری آب آشامیدنی است. با این حال ، 3 تعریف مختلف از آب آشامیدنی وجود دارد:

بهترین آب آشامیدنی چه باید باشد؟

بهترین آب آشامیدنی چه باید باشد؟

  • آب آشامیدنی طبیعی: این نوع آب آشامیدنی از منابع طبیعی تهیه و تامین میشود که از نظر میکروبیولوژیکی سالم هستند. هیچ فرآیند تصفیه ای را طی نمیکند. برعکس، همانطور که از منبع خارج میشود بطری میشود.
  • آب چشمه: این نوع آب از منابع زیرزمینی تامین میشود. آب چشمه اغلب به طور طبیعی در سطح زمین رخ میدهد. نوشیدن بدون هیچ گونه فرآیند تصفیه ایمن است.
  • آب آماده: این نوع آب به منظور شیمیایی مناسب برای مصارف انسانی تصفیه میشود. آنها میتوانند از هر منبعی ناشی شوند. به همین دلیل است که برای رعایت قوانین بهداشتی نیاز به پردازش دارند.
  • نوشابه معدنی: این نوع آب حاوی مقدار زیادی دی اکسید کربن است. میتواند فرآوری شده یا طبیعی باشد.

انواع آب آشامیدنی بطری شده

امروزه ممکن است در بازارها با مارک های مختلف آب روبرو شوید. مواد معدنی موجود در آن روی هر کدام نوشته شده است. اما سخت است بدانید بهترین آب آشامیدنی کدام است . اگر اطلاعاتی در مورد این نوع آب آشامیدنی داشته باشیم، میتوانیم  تصمیم بگیریم که کدام آب آشامیدنی برای بدن ما مفیدتر است.

آب آشامیدنی با محتوای معدنی کم

این نوع آب آشامیدنی دارای مقادیر کمی منیزیم و کلسیم است. میتوان آن را برای نوزادان و کسانی که بیماری کلیوی دارند توصیه کرد. از آنجا که محتوای مواد معدنی کم است ، بدن نمک ها را به راحتی پردازش میکند.

آب آشامیدنی با محتوای معدنی بالا

این نوع آب آشامیدنی حاوی آثار کلسیم و منیزیم است. نتیجه آب با غلظت نمک بالا است. برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند مناسب نیست.

آب کم سدیم

این نوع آب بیشتر برای افرادی که مشکلات کلیوی و عوارض فشار خون دارند مناسب است. همچنین برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی یا مشکلات تاول مناسب است.

آب سدیم بالا

برخلاف آب کم سدیم ، این نوع آب آشامیدنی شوری بالایی دارد. مناسب برای ورزشکاران حرفه ای است که میخواهند بدن خود را پس از مسابقات بازیابی کنند  .

آب سولفاته

بهترین آب آشامیدنی چه باید باشد؟

بهترین آب آشامیدنی چه باید باشد؟

این نوع آب که گاهی اوقات به عنوان آب چاه نیز شناخته میشود ، حاوی بیش از 200 میلی گرم سولفات است. بوی بدی دارد.

آب نمک آهن

این نوع آب آشامیدنی که به آب آهنی نیز معروف است ، دارای مقدار زیادی آهن است. مصرف آن برای افراد مبتلا به کم خونی یا افرادی که سطح آهن آنها پایین است توصیه میشود.

آب سخت

این نوع آب آشامیدنی سرشار از کلسیم است مصرف آن برای کودکان ، سالمندان و زنان باردار توصیه می شود. به بدن در جذب مجدد کلسیم کمک می کند.

چرا نوشیدن آب مهم است؟

بدن انسان برای عملکرد صحیح به مقدار مشخصی آب نیاز دارد. نوشیدن آب کافی برای قلب مفید است. همچنین از سلامت وریدها محافظت می کند و از حمله قلبی جلوگیری میکند.

جنبه مهم دیگر این است که آب اکسیژن را به مغز می رساند. بنابراین ، به عملکرد صحیح مغز و عملکرد بهتر آن کمک میکند. مصرف آب آشامیدنی از متابولیسم شما حمایت میکند و به بدن شما در حفظ فرم کمک میکند. در نهایت باید توجه داشت که مصرف آب  از کم آبی بدن جلوگیری میکند که منجر به خستگی و خستگی میشود. فراموش نکنیم که کم آبی شدید میتواند صدمات جبران ناپذیری به کلیه ها وارد کند. کم آبی بدن میتواند بر سایر اعضای بدن نیز تأثیر منفی بگذارد.

آب تصفیه شده و آب مقطر: 

بهترین آب آشامیدنی چه باید باشد؟

بهترین آب آشامیدنی چه باید باشد؟

آب تصفیه شده با اسمز معکوس غشای RO عموماً آب تصفیه شده نامیده میشود. آب به بخار گرم میشود و سرد میشود تا به آب مقطر تبدیل شود. آب فاقد مواد معدنی است و نزدیک به آب خالص است. آب تمیز با آب سالم برابر نیست. از آن برای مدت طولانی استفاده میشود. به راحتی میتوان دچار کندریت شد ، که به دلیل کم بودن میزان اکسیژن ، مصرف برق ، کند شدن خروجی آب و تخلیه فاضلاب ، اتلاف منابع است.

آب معدنی و آب چشمه کوه:
حمل آب معدنی بطری مناسب است ، با این حال ، اکثر مردم به منبع چنین آبی توجه نمیکنند. آیا کیفیت آب و فرایند تصفیه کامل است؟ آب معدنی گران است و برای پخت و پز و صرفه اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

About tehranab

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 66 = 68