راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب برای خانه

چرا دستگاه های تصفیه آب در خانه ها اهمیت دارند؟ خوب ، دسترسی به آب آشامیدنی تمیز و خالص برای هر انسانی ضروری است ، اما همه به آن دسترسی ندارند، بنابراین توضیحات بهتر است شما مقاله راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب برای مصارف خانگی را به دقت مطالعه فرمایید. در بسیاری از مناطق کمبود آب وجود دارد و مردم این مناطق باید به آبهای زیرزمینی یا آبی که از طریق تانکرها تامین می شود ، وابسته باشند.

راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

کیفیت آب از چنین منابعی ممکن است به دلیل وجود آلاینده هایی مانند آفت کش ها ، فلزات سنگین ، باکتری ها ، کیست و TDS زیاد (کل مواد جامد محلول) خوب نباشد. جای تعجب نیست ، مردم برای تصفیه آب آشامیدنی خود به طور فزاینده ای به سمت دستگاه های تصفیه آب روی می آورند.

راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب

اگر به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب جدید هستید ، به راحتی می توانید از تعداد زیادی از مارک ها و مدل های موجود در بازار غافلگیر شوید. شما می توانید راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب ما را برای بازار به راحتی درک کنید تا به دستگاه تصفیه آب مناسب که متناسب با نیازها و بودجه شما است منجر شود. انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد ، بنابراین قبل از شروع لیست کوتاه دستگاه های تصفیه آب ، باید چند نکته را بدانید.

  • ابتدا باید منبع و کیفیت سختی ، شوری و TDSآب موجود را بدانید قبل از اینکه بدانید به چه نوع دستگاه تصفیه آب نیاز دارید.
  • جامدات حل شده کل یا(TDS) اصطلاحی است که برای توصیف نمک های معدنی و مقادیر کمی از مواد آلی موجود در محلول در آب استفاده می شود. ترکیبات اصلی TDS معمولاً کلسیم ، منیزیم ، سدیم ، پتاسیم و کاتیونها و کربنات ، کربنات هیدروژن ، کلرید ، سولفات و آنیونهای نیترات هستند. TDS معمولاً بر حسب میلی گرم/لیتر یا ppm (قطعات در میلیون) اندازه گیری می شود. می توانید آب خود را در آزمایشگاه آزمایش کنید یا از دستگاه TDS متر استفاده کنید
  • معمولاً اگر TDS آب زیر 200ppm باشد ، برای نوشیدن بسیار مناسب تلقی می شود. با این حال ، ممکن است هنوز بخواهید آن را برای از بین بردن باکتری ها و ویروس های مضر تصفیه کنید. آب لوله کشی تأمین شده توسط بسیاری از شهرداریها معمولاً دارای TDS زیر 200 ppm است. سطح زیرزمینی معمولاً دارای سطوح TDS بین 200 تا 3000 ppm است و برای تمیز کردن چنین آبی به یک دستگاه تصفیه آب RO نیاز دارید.
راهنمای خرید تصفیه آب خاگی

راهنمای خرید تصفیه آب خاگی

انواع دستگاه های تصفیه آب چیست ؟

انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد:

  • RO اسمز معکوس
  • UF اولترافیلتراسیون
  • UV ماوراء بنفش

برخی از دستگاه های تصفیه آب از ترکیبی از فناوری های مختلف از جمله RO و UV استفاده می کنند. بر اساس سطح TDS ، باید نوع دستگاه تصفیه آب را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. برای آب TDS کم (200 ppm یا کمتر) ، ممکن است فقط به UF یا دستگاه تصفیه آب UV یا ترکیبی از هر دو نیاز داشته باشید.

در دستگاه تصفیه آب RO اسمز معکوس، یک پمپ آب را با فشار بالا به داخل محفظه RO هدایت می کند که دارای غشای نیمه تراوا با منافذ با اندازه تقریباً 0.0001 میکرون است. هنگامی که مولکول های آب از طرف دیگر عبور می کنند ، جامدات محلول و ناخالصی ها باقی می ماند. مقداری آب ورودی و ناخالصی ها از طریق خروجی جداگانه ای تخلیه می شود که به آن خط رد می گویند.

به غیر از غشاهای RO ، عناصر فیلتراسیون دیگری نیز برای فرایند فیلتراسیون بهتر و افزایش عمر غشای واقعی RO وجود دارد. این فیلترها “Stages” نامیده می شوند. در دستگاه RO ، فرآیند تصفیه از اولین فیلتر شروع می شود که به آن فیلتر رسوب می گویند. فیلتر رسوبی تمام ناخالصی های معلق را از آب حذف می کند. فیلتر دوم بلوک کربن فعال است که کلر ، بوی بد و رنگدانه ها را جذب می کند. پس از تصفیه از غشای RO ، آب از طریق یک فیلتر پس از کربن رانده می شود تا طعم و ظاهر آب آشامیدنی را بهبود بخشد.

RO موثرترین روش تصفیه آب است ، اما به برق نیاز دارد و منجر به هدر رفت آب می شود. اگر قبلاً آبی دریافت کرده اید که سطح TDS آن 200 ppm یا کمتر است ، ممکن است نیازی به دستگاه تصفیه آب RO نداشته باشید زیرا هزینه بیشتری دارد ، آب زیادی را هدر می دهد ، به مقدار زیادی برق نیاز دارد و هزینه های نگهداری بالایی دارد. با این حال ، بسیاری از مارک ها به تازگی شروع به ارائه دستگاه های تصفیه آب کرده اند که دارای یک مخزن جداگانه برای ذخیره آب تخلیه شده است که می تواند برای شستن لباس ، ظروف و یا پاک کردن کف استفاده شود.

دستگاه تصفیه آب گرانشی: مزایا و معایب

دستگاه تصفیه آب مبتنی بر گرانش بدون برق کار می کند و با استفاده از نیروی گرانشی آب را از طریق غشایی یا محیط فیلتراسیون به پایین هل می دهد. انواع مختلفی از فیلترهای گرانشی مانند UF ، Carbon block ، Ceramic Block و Non-Woven Media وجود دارد. این دستگاه های تصفیه آب می توانند کلر ، کیست ، گرد و غبار ، جامدات بزرگ و جامدات حل نشده را حذف کنند. با این حال ، آنها نمی توانند جامدات محلول و برخی ویروس ها را حذف کنند ، بنابراین اگر TDS آب ورودی بالاتر از 500 ppm باشد ، این نوع تصفیه کننده های آب توصیه نمی شود.

دستگاه تصفیه آب UV: مزایا و معایب

دستگاه های تصفیه آب UV از لامپ ماوراء بنفش استفاده می کنند که در خنثی سازی باکتری ها و ویروس ها موثر است. چنین دستگاه های تصفیه آب فرآیند تصفیه سریع را ارائه می دهند. با این حال ، آنها نمی توانند جامدات محلول و مواد شیمیایی را از آب حذف کنند. علاوه بر این ، لامپ UV باید هر شش ماه یا یک سال تعویض شود زیرا شدت آن با گذشت زمان کاهش می یابد.

برخی از دستگاه های تصفیه آب درجه یک از روش های تصفیه آب RO و UV استفاده می کنند. آب ابتدا از غشاء RO عبور می کند تا مواد جامد حل نشده و محلول را از بین ببرد و سپس از طریق محفظه UV برای خنثی سازی موثرتر باکتری ها و ویروس ها.

انواع مخازن ذخیره سازی تصفیه آب:

·       پلاستیک در برابر فولاد ضد زنگ

معمولاً دستگاه های تصفیه آب دارای مخازن ذخیره سازی هستند که از پلاستیک مقاوم در برابر مواد غذایی ساخته شده اند. با این حال ، برخی از مارک ها شروع به بازاریابی از فولاد ضد زنگ کرده اند. ادعا می شود که اگر آب تصفیه شده به مدت طولانی در مخزن ذخیره سازی پلاستیک دستگاه تصفیه آب ذخیره شود ، احتمال ظهور مجدد باکتری ها و میکروب ها وجود دارد.

برای آنکه بتوانید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را در بازار از نوع تایوانی انتخاب و خرید نمایید، باید اطلاعات زیادی در این رابطه داشته باشید و سپس با توجه به نیاز و کیفیت آب منطقه اقدام به خرید نمایید. در این رابطه بهتر است شما اطلاعات مختری از خرید اینگونه سیستم ها داشته باشید، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب را بخوانید، این مقاله به شما کمک زیادی در این رابطه میکند. مخازن ذخیره سازی فولاد ضد زنگ ایمنی طولانی تری (در مقایسه با پلاستیک) در برابر تشکیل باکتری ها و میکروب ها ارائه می دهند.

برخی از مارک ها حتی یک لامپ UV اضافی در داخل مخزن ذخیره سازی ارائه می دهند تا در صورت عدم استفاده طولانی مدت از آب ، باکتری ها را از بین ببرد. اما ، دستگاه های تصفیه آب با مخازن ذخیره سازی فولاد ضد زنگ هزینه بیشتری نسبت به مخازن پلاستیکی دارند. برخی از کارشناسان می گویند مخازن فولاد ضد زنگ کاملاً غیر ضروری هستند و به ندرت احتمال ظهور دوباره باکتری ها و میکروب ها قبل از استفاده از آب وجود دارد.

برخی از دستگاه های تصفیه آب می توانند پس از فرآیند تصفیه آب سرد و گرم ارائه دهند. می توانید مستقیماً آب سرد را از دستگاه تصفیه آب بنوشید و از آب گرم می توانید برای تمیز کردن غلات ، میوه ها ، سبزیجات و سایر چیزهای خوراکی استفاده کنید. با این حال ، چنین دستگاه های تصفیه آب هزینه بیشتری دارند و معمولاً در بخش رده بالا یافت می شوند.

هزینه گارانتی و نگهداری دستگاه تصفیه آب

اکثر دستگاه های تصفیه آب دارای یک سال ضمانت محصول ، یک سال ضمانت غشای RO + UF و شش ماه ضمانت مواردی مانند فیلتر رسوب ، فیلتر کربن و فیلتر پس از کربن هستند. با این حال ، برخی از مارک ها AMC اضافی (قرارداد نگهداری سالانه) را به مدت 1 تا 3 سال به صورت رایگان ارائه می دهند. AMC شامل تغییر منظم غشاء و فیلترها هر شش ماه تا یک سال ، هزینه کار و هزینه تعمیر در صورت خرابی است.

هنگامی که دستگاه تصفیه آب را که نیازهای شما را برآورده می کند نهایی کردید ، باید ابعاد آن (طول ، عمق و ارتفاع) را بررسی کنید ، این ارقام را یادداشت کنید و ببینید آیا فضای کافی برای برنامه ریزی برای نصب دارید یا خیر. بعد از خرید آن اگر نه ، یا باید برای آن جا باز کنید یا به مدلی بسنده کنید که در منطقه ای که در حال حاضر دارید مناسب باشد.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی دارای 6 عدد فیلتر است

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی وجود داشته باشد تا قسمتی از زیرسینک وجود داشته باشد تا دستگاه تصفیه آب با چیزهایی که اطراف آن را محکم کرده اند محکم قرار نگیرد. از آنجا که دستگاه های تصفیه آب نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند ، باید در محلی نصب شوند که دسترسی به آنها آسان باشد.

اگر فضای کافی روی دیوار آشپزخانه وجود ندارد ، توصیه می شود دستگاه تصفیه آب زیر سینک بخرید. یک مدل زیر سینک را می توان در زیر اسلب آشپزخانه ، در نزدیکی سینک ظرفشویی نصب کرد تا نزدیکترین نقطه را در خط لوله تامین داشته باشد.

اگر تمام ویژگی هایی را که توضیح داده ایم بررسی کرده و بر اساس نیازها و معیارهایی که در این راهنمای خرید ذکر کرده ایم ، دستگاه های تصفیه آب را لیست کنید ، به احتمال زیاد بهترین دستگاه تصفیه آب را با بهترین قیمت پیدا خواهید کرد که مناسب ترین گزینه است.

ما کاملاً مطمئن هستیم که شما متقاعد شده اید که هر ریال که برای یک دستگاه تصفیه آب عالی هزینه می کنید ، مبلغی است که عاقلانه مصرف می شود ، زیرا مزایای نوشیدن آب تصفیه شده و بدون آلودگی برای سلامتی است .

حتی جدا از آن ، به معنای واقعی کلمه ده ها دلیل برای شما وجود دارد که به دنبال بهترین دستگاه تصفیه آب تایوانی باشید و به خانه برسید. به عنوان مثال ، دستگاه های تصفیه آب اطمینان می دهند:

  • ایمنی در برابر بیماریهای خطرناک ناشی از آب که ممکن است در اثر آب آلوده ایجاد شود
  • طعم عجیب کلر ، کربنات کلسیم از آب لوله کشی حذف می شود (این بدان معناست که قهوه شما را خراب نمی کند
  • از بین رفتن لکه ها روی سطح وسایل آشپزخانه شما.

قبل از اینکه در مورد انواع مختلف فن آوری های تصفیه آب و اینکه کدام یک از این نیازها مطابق نیاز شماست بحث کنیم ، مهم است که ابتدا انواع مختلف ناخالصی هایی که معمولاً در آب آشامیدنی یافت می شود را بشناسید. زیرا در این صورت فقط ما قادر خواهیم بود نیاز به انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب را درک کنیم.

انواع مختلف ناخالصی ها معمولاً در آب آشامیدنی یافت می شود

نوع ناخالصی های موجود در آب آشامیدنی که به خانه شما وارد میشود عمدتا به منبع و منبع توزیع آب بستگی دارد. رایج ترین منابع آب آشامیدنی شامل: دریاچه ها ، رودخانه ها ، چاههای حفر شده ، آب باران برداشت شده ، تأمین شرکت لوله کشی شهرداری ، تانکرهای آب و غیره. به لحاظ آلوده بودن اکثر آبهای منابع زیرزمینی قبل از خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی پیشنهاد میکنم مقاله بالا که در رابطه با راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب است را خوانده و سپس اقدام به خرید نمایید.

از آنجا که قیمت های مختلفی برای این نوع سیستم های آب تمیزکن خانگی در بازار وجود دارد، بهتر است ابتدا قیمت آنها را بررسی و سپس اقدام به خرید نمایید. کیفیت آب ، میزان ناخالصی ها مانند آلاینده های مضر ، مواد شیمیایی و ناخالصی های بیولوژیکی مانند باکتری ها و ویروس ها و سختی ، همه به منبع آب بستگی دارد.

About tehranab

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

75 + = 78