مزایای نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟

مزایای نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟

مزایای نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟

آب بیش از 80 درصد بدن ما را تشکیل می دهد. به همین دلیل است که آب برای سلامتی و رفاه کلی ما بسیار مهم است. پس از خواندن مقاله ی مزایای نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟ با دستگاه های تصفیه آب مطمئن میشوید که بدن شما فقط آب تمیز و خالص دریافت میکند.

باعث سلامت پوست می شود

بهترین بخش نوشیدن آب تصفیه شده این است که می تواند پوستی سالم و هیدراته داشته باشد. اگر آبرسانی مناسب انجام ندهید، پوست شما خشک و کم آب به نظر می رسد. بنابراین، برای داشتن یک پوست شاداب، میزان آب آن را افزایش دهید تا سالم به نظر برسد.

پوست کدر همچنین نتیجه ننوشیدن آب کافی و تجمع سلول های مرده اپیدرمی است. بنابراین، اگر به نوشیدن مقدار زیادی آب تمیز ادامه دهید، میتواند کدر شدن پوست را از بین ببرد.

مزایای نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟

مزایای نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟

باعث بهبود سلامت پوست سر و مو می شود

اگر مشکلی در ارتباط با مو دارید، میتوانید آن را با آب درمان کنید. هر گونه مشکل آسیب مو، شما باید آب تمیز و معدنی را نجات دهید.

 شاید کلر بیش از حد در آب شما ممکن است باعث ریزش شدید مو شده باشد. بنابراین سعی کنید پوست سر خود را با نوشیدن مقدار زیادی آب هیدراته کنید.

به یاد داشته باشید که نوشیدن آب بدون مواد شیمیایی به دلیل فلزات ملایم موجود در آب میتواند بر سلامت پوست سر و مو تاثیر بگذارد.

اگر می خواهید مواد شیمیایی کمتری در آب خود داشته باشید، خوب است از آب تصفیه شده طبیعی بدون نمک استفاده کنید، اما برای این کار به بهترین نرم کننده آب بدون نمک نیاز دارید.

یک چهارم هر تار مو وزن آب دارد. اگر مقدار زیادی آب بنوشید، می تواند به حفظ استحکام مو کمک کند. کم آبی می تواند به دلیل تار مو نیز ایجاد شود و اگر بتوانید آب زیادی بنوشید، میتوانید از شکنندگی و شکنندگی موهای خود جلوگیری کنید.

همچنین، می تواند به بهبود گردش خون در پوست سر که اساسا غذای مو است کمک کند. بنابراین، با گردش خون بهتر، میتواند به جذب مواد مغذی مربوطه در محل موهای آسیب دیده کمک کند. نوشیدن آب می تواند به جلوگیری از نازک شدن مو و شوره سر نیز کمک کند

آب تمیز به هضم غذا کمک می کند

دستگاه گوارش یکی از ضروری ترین قسمت های بدن ما است و برای حفظ سلامت روده باید آب بنوشیم. نوشیدن آب به تجزیه مواد غذایی بزرگ و پیچیده کمک می کند تا مواد مغذی آنها به راحتی توسط بدن تسهیل شود.

 اگر فردی از یبوست رنج می‌برد به این دلیل است که آبرسانی مناسبی ندارد و در نتیجه روده‌ای را که برای دفع لازم است نرم نمی‌کند. بنابراین، برای اطمینان از اجابت مزاج خوب و بدون درد معده، آب کافی بنوشید.

بدن را سم زدایی می کند

هیدراتاسیون نقش کلیدی در سم زدایی طبیعی بدن از تجمع اسید لاکتیک و سایر سموم موجود در بدن دارد. نوشیدن مقادیر کافی آب تمیز و سالم به عملکرد صحیح کلیه ها کمک می کند، که برای اطمینان از اینکه همه سیستم ها به خوبی کار می کنند و به طور منظم “شست و شو” میشوند، مهم است.

 آب آشامیدنی تصفیه شده یک عامل حیاتی است زیرا اگر آب مملو از سموم و ناخالصی هایی باشد که معمولاً در شیر آب وجود دارد، تأثیر آن چندان مهم نیست .

مزایای نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟

مزایای نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟

آلاینده ها و ناخالصی های موجود در آب لوله کشی

از فواید بی شماری که نوشیدن آب تصفیه شده برای سلامتی دارد، عامل شماره یک که مردم می توانند بدانند این است که آلاینده ها را از بین میبرد.

 طیف گسترده ای از آلاینده های مضر وجود دارد که اغلب در آب لوله کشی حتی پس از انجام فرآیند تصفیه آب یافت میشود. EPA محدودیت هایی را برای بیش از 90 مورد از آنها در آب آشامیدنی از جمله موجودات شیمیایی و میکروبی تعیین میکند.

شامل:

  • آرسنیک
  • رهبری
  • مس
  • کلیفرم
  • آفت کش ها و علف کش ها

منشا منابع آب متفاوت است و مناطق خاصی آب را در معرض خطر بیشتری از این نوع آلاینده ها قرار می دهند. سن و کیفیت سیستم لوله نیز تفاوت را ایجاد می کند. خوردگی یکی از عوامل کلیدی است که بر روی آب تأثیر میگذارد، به خصوص اگر اسیدیته بالا و تعداد مواد معدنی کمتری داشته باشد.

از دیگر عواملی که علاوه بر اسیدیته آب بر خوردگی لوله تأثیر میگذارد، دما و مقدار آب، مدت زمان ماندن آب در لوله ها و میزان سرب است که با آن در تماس است.

آلودگی ناشی از خوردگی معمولاً نتیجه لوله های سربی است. اینها معمولاً در سیستم های آب شهرهای قدیمی یافت میشوند و میتوانند به شیرهای آب آشامیدنی راه پیدا کنند.

 برای بسیاری از مناطق، سوابق آب قدیمی یا نادرست هستند، بنابراین تعیین اینکه چگونه لوله های شهر و کدام لوله از سرب ساخته شده اند، دشوار است. زمان و هزینه‌ای که برای تعویض لوله‌های قدیمی و برنامه‌ریزی سیستم‌های تصفیه جدید صرف میشود، مقدار آب آشامیدنی موجود در مکان‌هایی مانند فلینت، میشیگان و نیوآرک، نیوجرسی را محدود کرده است.

آلاینده های موجود در آب برای همه مضر هستند، اما نوزادان، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند حتی بیشتر در معرض بیماری و اثرات نامطلوب سلامتی هستند.

برای بررسی کیفیت آب خود، می توانید گزارش اعتماد مصرف کننده محلی خود را پیدا کنید، اما وضعیت سیستم های آب همیشه تغییر میکند. دقت خاصی لازم است تا دقیقاً آنچه در آب لوله کشی شما یافت میشود و نحوه تنظیم آن حفظ شود.

آب لوله کشی را به طور موثر تصفیه می کند

آب لوله کشی پس از خروج از یک مرکز تصفیه آب، از صدها کیلومتر لوله های قدیمی و خورده پر از لجن و سایر مواد چسبنده عبور می کند. این میتواند به شدت کیفیت آبی را که ما به عنوان مصرف کننده نهایی مصرف میکنیم تغییر دهد.

 دستگاه های تصفیه آب در حال حاضر برای تصفیه آب جاری که از ارائه دهندگان خدمات دریافت میکنیم یک ضرورت هستند.

مزایای نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟

مزایای نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟

محافظت ضدعفونی در برابر میکروب ها ارائه می دهد

با استفاده از دستگاه تصفیه آب، می توانید مطمئن باشید که آب لوله کشی شما به مواد ضدعفونی کننده مضر، باکتری E.Coli یا کیست آلوده نشده است. این انگل ها میتوانند باعث اسهال، گرفتگی معده، حالت تهوع، استفراغ و تب شوند.

دستگاه های تصفیه آب مدرن میتوانند به طور موثر مقادیر زیادی از فلزات و مواد شیمیایی مانند: روی، سرب و جیوه را که گاهی در آب آشامیدنی تصفیه نشده یافت می شوند، حذف کنند.

این میکروب ها و فلزات به ویژه برای کودکان مضر هستند.

About tehranab

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 2 =